tirsdag 11. januar 2011

4 kommentarer:

Franz Schörkhuber sa...

~

Det fins ei lysende jente
Som kommer fra en øy langt nord
Dets ynde jeg aldri mer glemte
Siden jeg har sett henne kort

I øynene speiler seg vårens grønne vanger
Leppene minner om bløte bølger ved sjøen
Hennes røst lyder som vindens kjælne sanger
Å - og den bedårende nesen er så meget skjønn

Når jeg tenker på denne solrike kvinna
Skjelver verdens glede gjennom meg
Og jeg ønsker intet annet enn at hun finner
Sånn glede også i seg

~

Hanna sa...

Hei Franz..!
Det var et vakkert dikt.
Håper du har det veldig bra!
-Hanna-

Anonym sa...

Jeg ser en kvinne
som er vevd inn et lanskap
med farger og kjærlighet.
.....og hun finnes.

Anonym sa...

Ett år seinere, gratulerer jeg med dagen igjen. Jeg tenker gjerne på deg. - Har det godt!
Franz